Вивчення вподобань споживачів процедур апаратної косметології
DOI:
https://doi.org/10.14739/2409-2932.2022.1.251215Ключові слова:
апаратна косметологія, поведінка споживача, маркетингові дослідженняАнотація
Високий попит на апаратні методики серед пацієнтів різних вікових категорій спонукає до вивчення потреб і запитів споживачів різного віку щодо апаратних процедур.
Мета роботи – вивчення структури вподобань споживачів апаратних косметологічних послуг і визначення чинників їхньої переваги у групі молодих людей для використання в косметологічних закладах під час формування маркетингової стратегії.
Матеріали та методи. Під час дослідження застосували методи інформаційного пошуку, синтезу, узагальнення, формалізації, анкетування. Як основний матеріал дослідження використовували публікації досліджень вітчизняних і закордонних науковців щодо послуг апаратної косметології, формування споживчих і споживацьких характеристик косметологічних процедур тощо та результати анкетування споживачів.
Результати. Опитування споживачів відбувалося за спеціально розробленою анкетою в онлайн-форматі тільки за згодою респондентів із дотриманням конфіденційності. В анкетуванні взяли участь 202 споживачі. Респонденти відповіли на 11 запитань щодо ставлення, інформованості, довіри та частоти використання різних процедур апаратної косметології. Під час ретельного розгляду результатів опитування виявили: у групі «молодь» невелика частка споживачів цих процедур – чоловіки; це спонукає до продовження досліджень щодо міркувань, уподобань тощо саме чоловічого сегмента.
Висновки. Результати дослідження дали змогу визначити структуру уподобань споживачів апаратних косметологічних послуг і виявити чинники їхніх переваг у досліджуваній групі. З’ясували пріоритетні інформаційні канали для сегмента «молодь», що мають найвищий ступінь довіри – соціальні мережі та спілкування з лікарем-косметологом. Визначили процедури, якими в майбутньому хотіли б скористатися молоді споживачі. Результати дослідження планується впроваджувати в роботу косметологічних закладів для поліпшення якості обслуговування пацієнтів.
Посилання
NSZU National Procurement Service of Ukraine. (2019, November 16). Patsiient-oriientovana model [Patient-oriented model]. Facebook. https://www.facebook.com/nszu.ukr/photos/a.398047274007029/722411721570581/
Verkhovna Rada of Ukraine. (2020, December 3). Pro reabilitatsiiu u sferi okhorony zdorovia [On rehabilitation in the field of health care (No. 1053-IX)]. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1053-20#Text
Oshyvalova, O. O. (2017). Patsiient oriientovanyi pidkhid v likuvanni pukhlyn shkiry [Patient-centered approach in the treatment of skin tumors]. Visnyk problem biolohii i medytsyny, 4(1), 232-239. [in Ukrainian].
Koroliuk, O. (2019). Patsiient-oriientovanyi pidkhid u likuvanni osteoartrozu kolinnoho suhloba. Onovlenyi alhorytm ESCEO 2019 [Patient-oriented approach in the treatment of osteoarthritis of the knee. Updated algorithm ESCEO 2019]. Zdorovia Ukrainy, (18), 22-23. [in Ukrainian].
Malanchuk, V. O., Chekman, I. S., Stepanenko, V. I., Rybachuk, A. V. (2010). Estetychna medytsyna v aspekti zastosuvannia vysokykh tekhnolohii (ohliad literatury ta vlasnykh doslidzhen) [Aesthetic medicine in the aspect of application of high technologies (review of literature and own researches)]. Ukrainskyi medychnyi chasopys, (6), 115-123. [in Ukrainian].
Klymyshyna, S., & Dedyshyna, L. (2019). Kosmetolohiia ta medytsyna: zavzhdy poruch [Cosmetology and medicine: always nearby]. Farmatsevt-praktyk, (1), 16-17. [in Ukrainian].
Klymyshyna, S. O., Tsysnetska, A. V., & Rachkevych, L. V. (2009). Farmatsevtychna kosmetolohiia [Pharmaceutical cosmetology]. Ternopil: Volia. [in Ukrainian].
Chekhovska, I., Michurin, I., Samsin, I., Izbash, E., & Dundych, L. (2019). Kosmetologicheskie uslugi: sravnitel'no-pravovoi analiz [Cosmetological services: comparative and legal analysis]. Georgian medical news, (296), 165-170. [in Russian].
Beisel, Z. (2019). Development of hardware cosmetology in Kazakhstan. Fundamental and applied researches in practice of leading scientific schools, 31(1), 23-24.
Beauty Service. (2020, February 3). Aparatna kosmetolohiia – 2020: populiarni protsedury [Hardware cosmetology - 2020: popular procedures]. [in Ukrainian]. https://kosmetologia.com.ua/ua/novosti/aparatna-kosmetologija-2020-populjarni-protseduri
Kran, O. S., Bashura, O. G., & Baranova, I. I. (2015). Stvorennia kombinovanoho heliu dlia likuvannia ran u druhii fazi ranovoho protsesu [To build a combined gelf or tre atment of wounds in the ii phase of the wound process]. Upravlinnia, ekonomika ta zabezpechennia yakosti v farmatsii, (4), 33-41. [in Ukrainian].
Solodovnyk, V. A., Hladyshev, V. V., Burlaka, B. S., & Pukhalska, I. O. (2020). Deryvatohrafichne vyvchennia mazi z pirokton olaminom dlia terapii ta profilaktyky seboreinoho dermatytu [Derivatografic study of the ointment with piroctone olamine for therapy and prevention of seborrheic dermatitis]. Current issues in pharmacy and medicine: science and practice, 13(2), 249-253. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.14739/2409-2932.2020.2.207184
Kileeva, O. P., & Bushueva, I. V. (2018). Zastosuvannia likarskykh kosmetychnykh zasobiv u komplesnomu likuvanni rozatsea [The use of medicinal cosmetics in the complete treatment of rosacea]. Current issues in pharmacy and medicine: science and practice, 11(1), 91-96. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.14739/2409-2932.2018.1.123725
Posylkina, O. V., Kotliarova, V. H., & Chechotka, O. V. (2016). Doslidzhennia kharakterystyk spozhyvachiv likuvalnoi kosmetyky v Ukraini [Research of characteristics of consumers of medical cosmetics in Ukraine]. ScienceRise. Pharmaceutical Science, (4), 53-60. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.15587/2519-4852.2016.88012
Solodovnik, V. A., Tkachenko, N. O., Gladysheva, S. А., & Al Zedan, Fadi. (2018). Doslidzhennia rynku zasobiv dlia likuvannia seboreinoho dermatytu volosystoi chastyny holovy [Study of medicines’ market for the treatment of seborrheic dermatitis of the pilar part of head]. Current issues in pharmacy and medicine: science and practice, 11(1), 112-118. [in Ukrainian]. https://doi.org/10.14739/2409-2932.2018.1.123730
Baitsar, R. I, & Kordiyaka, Y. M. (2015). Aktualni problemy ta perspektyvy rozvytku kosmetychnoi haluzi [Current problems and prospects for the development of the cosmetics industry]. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Avtomatyka, vymiriuvannia ta keruvannia, (821), 44-49. [in Ukrainian].
Zdrada, J., Odrzywołek, W., Deda, A., Wilczyński, S., & Błońska-Fajfrowska, B. (2021). Analysis of the effectiveness of chemical peelings in the treatment of acne vulgaris assessed using high-frequency ultrasound-A comparative study. Journal of cosmetic dermatology, 20(9), 2810–2815. https://doi.org/10.1111/jocd.13934
Tuan, H., Chen, Y., Yang, S., Liu, D., Chen, D., & Zhao, Y. (2021). A Comparison of Efficacy and Safety of Fractional Carbon Dioxide Laser and Fractional Er:YAG Laser for the Treatment of Xanthelasma Palpebrarum: A Two-Center Randomized Split-Face Controlled Trial. Photobiomodulation, photomedicine, and laser surgery, 39(2), 131-136. https://doi.org/10.1089/photob.2020.4874
Wang, L., Zuo, X., Ouyang, Z., Qiao, P., & Wang, F. (2021). A Systematic Review of Antiaging Effects of 23 Traditional Chinese Medicines. Evidence-based complementary and alternative medicine : eCAM, 2021, 5591573. https://doi.org/10.1155/2021/5591573
Lee, J., & Kwon, K. H. (2021). Skin problems of Korean military personnel changes in the use of cosmetics and differences in preference according to different characteristics: Focused on comparison pre- and post-enlistment. Health science reports, 4(3), e368. https://doi.org/10.1002/hsr2.368
Farzana, D. G. R. J., & Priya, R. B. (2016) A Study on Consumers’ Preference towards Beauty Services in Tiruchirapalli. International Journal of Management (IJM), 7(2), 76-85.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).