The implementation of distance education models in higher мedical schools

Authors

  • N. G. Goncharova
  • E. V. Kirsanova
  • A. A. Svetlicky

DOI:

https://doi.org/10.14739/2409-2932.2014.1.24860

Keywords:

the newest technologies, distance education, distance learning, the models of learning, computer telecommunications

Abstract

The computer’s technological revolution over the last years has entered all spheres of human society and has given new guidelines in the education requirements. New knowledge requires new adoption methods. The article solves actual problem associated with the exchange, association and generalization of scientifi c and pedagogical experience of innovative technologies in the educational process of higher medical schools. Methodological signifi cance of the work is determined by the high rate of distance learning use in the process of medical students training. The article discusses fi ve current models of distance learning and the expediency of distance education in higher Medical schools is explained.

References

Михальченко М. Освіта і наука: пошуки нових парадигм модернізації / М. Михальченко // Вища освіта України. – 2001. – № 2. – С. 14–23.

Околесов О.П. Системный подход к построению электронного курса для дистанционного обучения / О.П. Околесов // Педагогика. – 1999. – № 6. – С. 50–56.

Олексенко В. Ефективні шляхи вдосконалення змісту і форм підготовки спеціалістів ВНЗ / В. Олексенко // Вища освіта України. – 2004. – № 2. – С. 66–70.

Пидкасистый П.И. Компьютерные технологии в системе дистанционного обучения / П.И. Пидкасистый, О.Б. Тищенко // Педагогика. – 2000. – № 5. – С. 7–12.

Полат Е.С. Дистанционное обучение: каким ему быть? / Е.С. Полат, А.Е. Петров // Педагогика. – 1999. – № 7. – С. 29–34.

Педагогика : учеб. пособ. для студ. пед. учеб. завед. / В.А. Сластенин, И.Ф. Исаев, А.И. Мищенко, Е.Н. Шиянов. – 4-е изд. – М. : Школьная Пресса, 2002. – 512 с.

Сайт учителя информатики Александровой З.В. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http: //aida.ucoz.ru.publ/9-1-0-76.

Слєпкань З.І. Наукові засади педагогічного процесу у вищій школі : навчальний посібник / З.І. Слєпкань. – К. : Вища школа, 2005. – 239 с.

Соколов В.М. О подходах к оптимизации объема запоминаемого содержания обучения / В.М. Соколов, О.И. Ваганова // Проблемы теории и практики подготовки современного специалиста : межвузовский сборник научных трудов. – Н.Новгород : НГЛУ им.А.Н. Добролюбова, 2004. – Вып. 2. – С. 285–292 с.

Шахмаев Н.М. Технические средства дистанционного обучения / Н.М. Шахмаев. – М. : Знание, 2000. – 276 с.

Katia Passerini. A developmental model for distance learning using the Internet / Katia Passerini, Mary J. Granger //Computers and Education. – 2000. –№ 34. – Р. 1–15.

Haertel G., Means B. & Penuel W. (2008). Technology tools for collecting, managing, and using assessment data to inform instruction and improve achievement. In L. Smolin, K. Lawless, & N., Burbules (Eds.), NSSE yearbook 2007, Information and communication technologies: Considerations for teachers and teacher education. Chicago: National Society for the Study of Education.

How to Cite

1.
Goncharova NG, Kirsanova EV, Svetlicky AA. The implementation of distance education models in higher мedical schools. Current issues in pharmacy and medicine: science and practice [Internet]. 2014May23 [cited 2024Nov.26];(1). Available from: http://pharmed.zsmu.edu.ua/article/view/24860

Issue

Section

Proceedings of scientific conferences