PECULIARITIES OF TEACHING THE BASICS REPRODUCTIVE MEDICINE ON PRE-DIPLOMA STAGE OF TRAINING OF MASTERS ON A SPESIALITY «LABORATORY DIAGNOSTICS»
DOI:
https://doi.org/10.14739/2409-2932.2014.1.24845Keywords:
laboratory diagnostics, reproductive medicine, pre-diploma educationAbstract
In the article the expediency of creation the cycle on the selection of «Reproductive medicine» on pre-diploma stage of study for the masters’ degree in «Laboratory diagnostics», as well as explanation of the curriculum cycle; its structure of conducting lectures and practical classes has been determined. The purpose of the cycle is to master the modern methods of laboratory diagnostics in reproduction.
The task of the cycle is to gain theoretical knowledge of basic laboratory diagnosis in reproductive medicine and to conduct laboratory screening using modern reproductive technologies.
References
Баркалова Е.Л. Організація навчального процесу в контексті впровадження кредитно-модульної технології / Е.Л. Баркалова // Медична освіта. – 2007. – № 4. – С. 13–15.
Кулаков В.И. Секреты репродуктивной медицины / В.И. Кулаков. – М. : Медпресс-информ, 2006. – С. 447.
Мірелян В.Є. Методичні основи підготовки та проведення занять в медичних вузах / В.Є. Мірелян. – К., 2004. – 80 с.
Вища медична освіта і Болонський процес (навчально-методичні та інформаційно-довідкові матеріали) / [В.Ф. Москаленко, О.П. Яворський та ін.]. – К. : МОЗ України, 2005. – Ч. 1. – 100 с. ; Ч. 2. – 98 с.
Медична освіта у світі та в Україні / [Ю.В. Поляченко, В.Г. Пєрєдєрій, О.П. Волосовець, В.Ф. Москаленко]. – К. : Київ-Плюс, 2005. – 384 с.
Сучасні технології вищої освіти // Четверта Всеукраїнська науково-методична конференція. – Одеса, 2006. – 96 с.
Програма курсу за вибором «Репродуктивна медицина» для магістрів вищих медичних навчальних закладів освіти ІІІ–IV рівнів акредитації. – К. : МОЗ України. Центральний методичний кабінет з вищої медичної освіти, 2012.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.