Маркетинговий аналіз фармацевтичного ринку антидіабетичних лікарських засобів в Україні
DOI:
https://doi.org/10.14739/2409-2932.2022.1.252509Ключові слова:
цукровий діабет, лікарські засоби, фармацевтичний ринок, маркетинговий аналіз, асортиментАнотація
Цукровий діабет – важлива проблема сфери охорони здоров’я національного значення, адже статистичні дані свідчать про щорічне стрімке зростання кількості хворих, а це призводить до збільшення фінансового навантаження на економіку держави. Отже, систематичний маркетинговий моніторинг фармацевтичного ринку лікарських засобів, що використовуються для лікування цукрового діабету, – доцільний і не втрачає актуальності.
Мета роботи – здійснити маркетинговий аналіз фармацевтичного ринку антидіабетичних лікарських засобів в Україні станом на І квартал 2022 року.
Матеріали та методи. Вивчили номенклатурний асортимент лікарських засобів згідно з Державним реєстром лікарських засобів України та Анатомо-терапевтично-хімічною класифікацією. Об’єкти досліджень: інформація про зареєстровані у країні синтетичні гіпоглікемічні препарати, а також лікарські засоби на основі рослинної сировини, що належать до категорії А10 «Антидіабетичні препарати». Застосували методи маркетингового аналізу, аналітичний, порівняльний та узагальнення інформації.
Результати. Структура фармацевтичного ринку лікарських засобів із категорії А10 «Антидіабетичні препарати» сформована з монопрепаратів, їхня частка – 84,2 %, комбінованих препаратів – 12,9 % та 2,9 % – лікарська рослинна сировина та збори. Серед монопрепаратів найчисленнішим торговим найменуванням є група похідних сульфонілсечовини та бігуанідів, відсоткові частки яких становлять по 33,9 %. Фармацевтичний ринок антидіабетичних лікарських засобів в Україні – імпортозалежний, оскільки частка препаратів іноземного виробництва з 24 країн-імпортерів становить 59,3 %. Вітчизняними виробниками лікарських засобів, що використовуються для лікування цукрового діабету 2 типу, є 10 фармацевтичних підприємств, серед них за обсягом виробництва лідирує АТ «Фармак» – 31,9 %. Препарати на основі лікарської рослинної сировини виготовляють ПрАТ «Ліктрави» і ПрАТ Фармацевтична фабрика «Віола» у формі зборів і лікарської сировини.
Висновки. Проаналізували номенклатурний асортимент лікарських засобів, що згідно з АТС класифікації належать до категорії А10 «Антидіабетичні препарати», та описали структуру сегмента. Вивчили асортимент рослинних антидіабетичних засобів, визначили їхню частку у структурі фармацевтичного ринку країни. Встановили превалювання лікарських препаратів іноземного виробництва над вітчизняними.
Посилання
Introduction: Standards of Medical Care in Diabetes-2021. (2021). Diabetes care, 44(Suppl 1), S1-S2. https://doi.org/10.2337/dc21-Sint
International Diabetes Federation. (2021). Diabetes Atlas. 10th edition. Brussels: IDF. http://www.diabetesatlas.org
International Diabetes Federation. (2021). Atlas: Diabet v Ukrayini [Atlas: Diabetes in Ukraine] (Vol. 1). Ukrainian Diabetes Federation "Diabetes and Life". [in Ukrainian]. https://diabetesatlas.com.ua/ua/pershe-vydannia
Public Health Center of Ukraine. (2021). Statystychni dani DZ "Tsentr medychnoi statystyky MOZ Ukrainy" [Statistical data of the Center of Medical Statistics of the Ministry of Health of Ukraine]. [in Ukrainian]. https://www.phc.org.ua/kontrol-zakhvoryuvan/neinfekciyni zakhvoryuvannya/diabet
Ministry of Health of Ukraine. (2022). Derzhavnyi reiestr likarskykh zasobiv Ukrainy [State register of medicines of Ukraine]. [in Ukrainian]. http://www.drlz.kiev.ua.11
Ministry of Health of Ukraine. (2022). Normatyvno-dyrektyvni dokumenty MOZ Ukrayiny [Regulatory documents of the Ministry of Health of Ukraine]. [in Ukrainian]. https://mozdocs.kiev.ua
Morion. (2022). Kompendium [Compendium]. [in Ukrainian]. http://compen-dium.com.ua
Bertin, E., Arner, P., Bolinder, J., & Hagström-Toft, E. (2001). Action of glucagon and glucagon-like peptide-1-(7-36) amide on lipolysis in human subcutaneous adipose tissue and skeletal muscle in vivo. The Journal of clinical endocrinology and metabolism, 86(3), 1229-1234. https://doi.org/10.1210/jcem.86.3.7330
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).