Testing as a part of assessment formalization of student learning

Authors

  • V. A. Vizir
  • A. V. Demidenko
  • A. S. Sadomov
  • I. B. Prykhodko

DOI:

https://doi.org/10.14739/2409-2932.2014.1.24859

Keywords:

formalization of the teaching material, quality control of knowledge, methodology of test usage

Abstract

Some pedagogical and methodical aspects of testing technologies usage within the framework of estimate procedures formalization of students’ educational results are discussed in the article, general recommendations and requirements to the testing tasks are considered.

References

Буллах І.Є. Створюємо якісний тест : навчальний посібник / І.Є. Булах, М.Р. Мруга. – К. : Майстер-клас, 2006. – 160 с.

Григорьев С.И. Региональные подсистемы мониторинга качества образования / С.И. Григорьев // Известия Рос. академии образования. – 2000. – № 1. – С. 56–63.

Денисенко С.И. Особенности использования тестовых методик для контроля учебной деятельности студентов / С.И. Денисенко // Инновации в образовании. – 2001. – № 3. – С. 84–94.

Жорнова О. Тестування у контексті моніторингу якості знань студентів: загальнотеоретичні та загальнометодичні розвідки / О. Жорнова // Вища школа. 2010. – № 9. – С. 34–47.

Майоров А.Н. Теория и практика создания тестов для системы образования / А.Н. Майоров. – М. : Интеллект-Центр, 2001. – 296 с.

Методичні рекомендації зі складання тестових завдань / В.П. Сергієнко, Л.О. Кухар. – К. : НПУ, 2011. – 41 с.

Національна академія наук України: проблеми розвитку та входження в європейський науковий простір / [за ред. : О.С. Онищенка, Б.А. Маліцького]. – К., 2007. – 680 с.

Сікорський П.І. Кредитно-модульна технологія навчання / П.І. Сікорський. – К. : Вид-во Європ. ун-ту, 2006. – С. 52–60.

How to Cite

1.
Vizir VA, Demidenko AV, Sadomov AS, Prykhodko IB. Testing as a part of assessment formalization of student learning. Current issues in pharmacy and medicine: science and practice [Internet]. 2014May23 [cited 2024Apr.20];(1). Available from: http://pharmed.zsmu.edu.ua/article/view/24859

Issue

Section

Proceedings of scientific conferences