Innovative approach to realize the student-centered studying the discipline «Information technology in pharmacy» by foreign students

Authors

  • S. V. Velma

DOI:

https://doi.org/10.14739/2409-2932.2014.1.24858

Keywords:

competence-based approach, information-technology competence, adaptive learning model, student’s studying trajectory

Abstract

Competence-based approach is suggested to increase the efficiency and quality of studying process. The approach is applied to «Information Technology in Pharmacy» discipline for foreign students. Textbook «Information Technology in Pharmacy» is developed by the Pharmaco-informatics department to form the professional information-technology competence of future specialists, which is based on student-centered studying. This textbook allows to provide the individual trajectory of studying for each student.

References

Кун Т. Структура научных революцій : пер. с англ. / Т. Кун ; [сост. В.Ю. Кузнецов]. – М. : Издательство АСТ, 2003. – 605 с.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи / [під заг. ред. О.В. Овчарук]. – К. : КІС, 2004. – 112 с.

Кремень В.Г. Нові вимоги до якісної освіти / В.Г. Кремень // Освіта України. – 2006. – № 45–46. – С. 6–7.

Головань М.С. Інформатична компетентність: сутність, структура та становлення / М.С. Головань // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах : науково-методичний журнал. – 2007. – № 4. – С. 62–69.

Азарова Р.Н. Проблемы качества образования / Р.Н. Азарова, Н.В. Борисова, В.Б. Кузов // Проектирование компетентностно-ориентированных и конкурентоспособных основных образовательных программ ВПО. – М. : Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 2008. – 81 с.

How to Cite

1.
Velma SV. Innovative approach to realize the student-centered studying the discipline «Information technology in pharmacy» by foreign students. Current issues in pharmacy and medicine: science and practice [Internet]. 2014May23 [cited 2024Nov.23];(1). Available from: http://pharmed.zsmu.edu.ua/article/view/24858

Issue

Section

Proceedings of scientific conferences