Дослідження маркетингових і фармакоекономічних аспектів вітчизняного ринку препаратів, що використовують для біоревіталізації
DOI:
https://doi.org/10.14739/2409-2932.2021.1.226871Ключові слова:
біоревіталізація, ринок, лікувальна косметика, маркетингові дослідженняАнотація
Мета роботи – дослідження вітчизняного ринку засобів для біоревіталізації, формування інформаційного масиву та використання його для удосконалення системи забезпечення цільових споживачів та ухвалення правильних стратегічних маркетингових рішень.
Матеріали та методи. Як основний матеріал дослідження використовували дані Державного реєстру виробів медичного призначення 3 класу (імпланти ін’єкційні для м’яких тканин) станом на 2020 р., Державного реєстру лікарських засобів України, інформаційно-пошукової системи «Компендіум онлайн», бази «Нормативно-директивні документи МОЗ України», публікації в науково-практичних виданнях за напрямом дослідження. Під час роботи використали такі методи дослідження: контент-аналіз, порівняльний, аналітичний, графічний, методи маркетингового дослідження.
Результати. Біоревіталізація впливає на перебіг обмінних процесів у глибоких шарах дерми, завдяки власним ресурсам організму прискорюючи вироблення колагену й еластину. На підставі аналізу інформаційних джерел про засоби, що застосовують у процедурі біоревіталізації, сформували дві асортиментні групи: вироби медичного призначення (ВМП) і косметичні засоби (КЗ). Виконали внутрішньогруповий аналіз асортиментної та фірмової структури досліджуваних сегментів ринку, а також вивчили доступність процедури на основі різних препаратів.
Висновки. Вивчили фармакотерапевтичні засади біоревіталізації за усіма спектрами естетичних проблем, які вирішуються за допомогою цієї процедури. Встановлений перелік сучасного ринку препаратів для біоревіталізації дав змогу виконати їхній розподіл на дві асортиментні групи. Найчисленнішою (101 препарат – 96,20 %) виявилася група косметичних засобів, що включала однокомпонентні (35,25 %) та комбіновані (60,95 %) препарати; друга група – вироби медичного призначення, включала 4 (3,80 %) препарати.
Аналіз фірмової структури досліджуваного сегмента ринку показав, що лідери серед виробників – російські компанії (з країни імпортують 21,9 % від загальної кількості препаратів), вітчизняні виробники представлені тільки фірмою «Юрія-Фарм», що випускає 1 препарат у трьох різних концентраціях.
Вивчення середньої вартості процедури в косметичних салонах м. Запоріжжя та коефіцієнта доступності процедури на основі різновидів препаратів для біоревіталізації показало: для споживачів доступнішою є процедура з використанням Juviderm Volift, RRS® HA SKIN RELAX WITH BoNtA 568® і JUVEDERM® VOLIFT RETOUCH, найменш доступна процедура з використанням RRS® HYALIFT® 35.
Посилання
Plastichno. (2020, September 21). Populyarnye preparaty dlya biorevitalizatsii: obzor top-ovykh biorevitalizantov [Popular preparations for biorevitalization: an overview of the top biorevitalizants]. https://plastichno.com/cosmetology/biorevitalizatsiya-preparaty
Kotov, A. H., Suvorova, I. M., & Tymchenko, O. V. (2020) Obih kosmetychnoi produktsii v Ukraini: perspektyvy zmin u zakonodavstvi [Circulation of cosmetic products in Ukraine: prospects for changes in legislation]. Ezhenedel'nik Apteka, (15/16). [in Ukrainian].https://www.apteka.ua/article/544575
Pro Capital Group. (2018, September 17). Na krasi ne ekonomliat : analiz rynku kosmetyky v Ukraini [They don't save on beauty: analysis of the cosmetics market in Ukraine]. https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/na-krasote-ne-ekonomyat-analiz-rynka-kosmetiki-ukrainy
Kozakova, V. (n.d.). Reformuvannia kosmetychnoi haluzi Ukrainy na suchasnomu etapi [Reforming the cosmetics industry of Ukraine at the present stage]. Kosmetolohyia y aromolohyia. http://cosmar.com.ua/articles/3691/
O’lкhovskaya, A. B., Kobets, M. N., & Felonenko, L. S. (2011). Marketynhovi doslidzhennia vitchyznianoho rynku likuvalnoi kosmetyky [The marketing researches to medical cosmetics іn the domestic market]. Management, economics and quality assurance in pharmacy, (3), 63-68. [in Ukrainian].
Baitsar, R. I., & Kordiiaka, Yu. M. (2015). Aktualni problemy rozvytku kosmetychnoi haluzi [Actual problems of development of cosmetic branch]. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Seriia: Avtomatyka, vymiriuvannia ta keruvannia, (821), 44-49. [in Ukrainian]. http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/31203/1/09-44-49.pdf
Burd, N. B., Georgiyants, V. A., Polovko, N. P., Gryzodub O. I. (2015). Likuvalna kosmetyka v Ukraini : realii ta perspektyvy [Medicinal cosmetics in Ukraine: realities and prospects]. Farmatsevtychnyi zhurnal, (6), 19-20. [in Ukrainian].
Maslova, A. S., & Chmykhalo, N. V. (2015, April 27-30). Marketynhovi doslidzhennia kosmetychnoho rynku Ukrainy [Marketing research of the cosmetic market of Ukraine]. Sotsialna farmatsiia : stan, problemy ta perspektyvy. Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical Conference (pp. 192-195). [in Ukrainian].
Tymchenko, O. V., Suvorova, I. M., & Kotov, A. H. (2020). Perspektyvy zakonodavchykh zmin u sferi obihu kosmetychnoi produktsii v Ukraini [Prospects of legislative changes in the sphere of cosmetic products circulation in Ukraine]. Pharmacom, (1-2), 13-23. [in Ukrainian].
Kalyuzhnaya, L. D., Sharmazan, S. I., Moiseeva, E. V., & Bondarenko, I. N. (2009). Mesto gialuronovoi kisloty v probleme stareniya kozhi [The place of hyaluronic acid in the problem of skin aging]. Estetychna medytsyna, (4), 58-60. [in Russian].
Reznichenko, N. Yu., Reznichenko, Yu. G., Veretelnyk, O. V., Makurina, G. I., Krasko, M. P., Golovkin, A. V., & Kravchuk, A. A. (2010). Korektsiia vyiaviv fiziolohichnoho ta fotostarinnia z vykorystanniam yantarnoi kysloty u skladi iniektsiinoho implantatu "Hialual" [The correction of physiologic and photoaging with the use of amber acid in injective implant Hyalua]. Ukrainskyi zhurnal dermatolohii, venerolohii, kosmetolohii, (1), 64-69. [in Ukrainian].
Biorevitalizatsiya dlya litsa. Metodiki, etapy kursa, osobennosti protsedury [Biorevitalization course: methods, stages, features]. https://ladysdream.ru/kurs-biorevitalizacii-lica-metodiki-etapy-osobennosti-procedury.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).