Вивчення цінової кон’юнктури українського ринку засобів для лікування себорейного дерматиту волосистої частини голови
DOI:
https://doi.org/10.14739/2409-2932.2018.3.145254Ключові слова:
фармацевтичний ринок, антисеборейні засоби, вартість ліківАнотація
Зважаючи, що здебільшого хворі на себорейний дерматит волосистої частини голови (СД ВЧГ) застосовують лікарські засоби (ЛЗ) протягом тривалого часу, важливого значення набуває соціально-економічна доступність препаратів антисеборейної дії, певною мірою якої виступає ціна ЛЗ.
Мета роботи – вивчення цінових характеристик засобів для лікування СД ВЧГ, що наявні на вітчизняному гуртовому фармацевтичному ринку, а також аналіз їх доступності для споживачів південного регіону України.
Матеріали та методи. Використали логічний, статистичний методи, моніторингу. Проаналізували прайс-листи відомих гуртових компаній українського ринку, а також роздрібні ціни на препарати антисеборейної дії.
Результати. Виконали аналіз цінової кон’юнктури фармацевтичного ринку антисеборейних засобів ВЧГ, що мають найбільший попит серед населення. Розрахований коефіцієнт ліквідності ціни для більшості антисеборейних ЛЗ перебуває у межах значення 0,5. Показники коефіцієнта адекватної платоспроможності свідчать про доступність вітчизняних препаратів Кетоконазол-Фітофарм (0,31), Кетодін (0,96), Кетозорал-Дарниця (1,00), Дермазол (1,16), Дермазол Плюс (1,17). У сегменті «лікувальна косметика» доступними для споживачів південного регіону є Сульсена паста 1% (0,17), Сульсена Форте паста 2 % (0,19), шампунь «Зелена аптека» (0,40), Сульсена шампунь (0,88); серед імпортних – шампунь «911» дігтярний (РФ) – 0,50, Дігтярний шампунь (РФ) – 0,51 і шампунь дігтярний «Аптечка Агафії» (РФ) – 0,92.
Висновки. На основі розрахунків встановили, що для цього сегмента фармацевтичного ринку характерна висока цінова конкуренція для усіх препаратів, крім Кеназолу, Кетоконазолу Фітофарм, Нізоралу, Еберсепта, Кето Плюса, Скін-Капа. Коефіцієнти адекватної платоспроможності та доступності свідчать про низьку доступність більшості антисеборейних засобів ВЧГ для споживачів, що зумовлює необхідність розробки нових вітчизняних засобів антисеборейної дії для підвищення рівня забезпечення населення ефективними та доступними препаратами.
Посилання
Mikhnova, I. N. (2012). E'tapnoe lechenie seborejnogo dermatita volosistoj chasti golovy [Treatment of seborrheic dermatitis of the hairy part of the head]. Dermatologiya i venerologiya, 2, 44–47. [in Russian].
Kalinina, O. V., Evstafyev, V. V., & Albanova, V. I. (2014). Terapiya seborejnogo dermatita volosistoj chasti golovy [Therapy of seborrheic dermatitis of the head]. Rossijskji zhurnal kozhnykh i venericheskikh boleznej, 2, 48–53. [in Russian].
Olisova, O. Yu., & Davidovich, M. I. (2014). Sovremennyi podkhod k lecheniyu seborejnogo dermatita [A modern approach to therapy of seborrheic dermatitis]. Rossijskji zhurnal kozhnykh i venericheskikh boleznej, 4, 31–35. [in Russian].
Hromovyk, B. P., Hasiuk, H. D., & Levytska, O. R. (2004). Farmatsevtychnyi marketynh: teoretychni ta prykladni zasady [Pharmaceutical marketing: theoretical and applied principles]. Vinnytsia: Nova Knyha. [in Ukrainian].
Nemchenko, A. S., & Kosiachenko, K. L., & Nemchenko, O. A. (2012) Tsinoutvorennia na likarski zasoby [Pricing is on medications]. Kharkiv: Apostrof [in Ukrainian].
McDonald, M., & Wilson, H. (2011) Marketing plans: how to prepare them, how to use them. Chichester: «Wiley».
Solodovnik, V. A., Tkachenko, N. O., Gladysheva, S. А., & Al Zedan, Fadi (2018). Doslidzhennia rynku zasobiv dlia likuvannia seboreinoho dermatytu volosystoi chastyny holovy [Study of medicines’ market for the treatment of seborrheic dermatitis of the pilar part of head]. Current issues in pharmacy and medicine: science and practice, 1(26), 112–118. [in Ukrainian]. doi: 10.14739/2409-2932.2018.1.123730.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).